
Over Gyproc Nederland
Wij zijn Gyproc Nederland, wereldmarktleider op het gebied van lichtgewicht afbouwsystemen op basis van gips. We maken onderdeel uit van Saint-Gobain, de grootste producent van bouwmaterialen ter wereld met meer dan 170.000 werknemers.
Aan architecten, aannemers, montagebedrijven en de handel leveren wij totaaloplossingen in de vorm van wandsystemen, plafond en vloeroplossingen en oplossingen voor het brandwerend bekleden van staalconstructies. Daarnaast bieden we de natte binnenafbouw een compleet assortiment stukadoors materialen aan. Van het eerste projectontwerp, tijdens de bouwfase en in de periode daarna geven we onze klanten alle ondersteuning die ze nodig hebben.
65 jaar
Al meer dan 65 jaar leveren we topkwaliteit met respect voor mens en milieu. Gips is volledig recyclebaar en bij onze gipskartonplaten gebruiken we alleen karton dat voor 100% uit gerecycled papier bestaat. Dit past bijzonder goed binnen ons beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Duurzaamheid
Duurzaamheid heeft voor ons een dubbele betekenis. Allereerst zijn onze oplossingen toekomstbestendig en daarnaast nemen we onze verantwoordelijkheid voor mens en milieu. In alles wat wij ontwikkelen, staat de mens en haar leefomgeving centraal.
Bij Gyproc bouwen we samen aan levensloopbestendige binnenruimtes met duurzame lichtgewicht systemen en afbouwconcepten. Als team werken we met toewijding en daadkracht aan de superieure kwaliteit van onze producten en aan een uitstekende dienstverlening voor onze partners.
Iedereen die voor Gyproc kiest, weet dat er wordt gekozen voor recyclebare kwaliteitsproducten die duurzaam bijdragen aan de leefomgeving en de arbeidsomstandigheden van de mensen die met onze producten werken.
Wie zijn wij?
Net als een mens heeft ook Gyproc bepaalde eigenschappen. Je bent iets wel, maar je bent ook iets niet. Maar wie zijn we dan? Wat zit er in onze genen? De manier waarop we als merk acteren zorgt ervoor dat onze relaties altijd dezelfde ervaring hebben met Gyproc. Hierdoor wordt voor iedereen vanzelf duidelijk wat we wel en wat we niet zijn.
Onze manier van denken en handelen, en hoe we tegen bepaalde zaken aankijken, hebben we vastgelegd in een aantal waarden. Deze waarden vormen de basis voor de manier waarop we onszelf onderscheiden en uitdrukken. Alles wat we doen, kunnen we dus hieraan toetsen en onszelf daarbij de vraag stellen: past het bij ons of niet? De waarden zijn de bouwstenen van ons karakter. Ze maken duidelijk waar we voor staan en waar we op afgerekend willen worden.
Voorloper
We zijn nieuwsgierig en onderzoekend en kijken altijd of zaken beter kunnen. En met resultaat! Zo hebben we al vele innovaties achter onze naam staan.
Inspirerend
We willen inspiratie bieden voor onze partners.
Direct en duidelijk
We draaien niet om de zaken heen, maar zeggen helder en duidelijk waar het op staat en wat anderen van ons mogen verwachten.
Trots en zelfverzekerd
We zijn een groot, sterk en gezond bedrijf waar we trots op mogen zijn.
Eigenwijs
We zijn niet afwachtend maar proactief. Bestaande opvattingen en regelgeving nemen we niet voor kennisgeving aan. We kijken altijd of we zaken zelf kunnen oppakken of verbeteren.
Sociaal
We zijn betrokken bij de mensen met wie we werken en voor wie we werken. We gaan eerlijk en open met elkaar om en hebben oog voor onze woon, werk en leefomgeving. Zuiniger omgaan met energie, hergebruik van materialen, het maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft onze volledige aandacht.
Onze ambitie
Als marktleider willen we toonaangevend blijven als het gaat om het realiseren van de gewenste functionaliteit en het comfort van binnenruimtes. We zijn specialist, innovator en dé adviseur van binnenruimtes en dat willen we blijven ook. Bij de ontwikkeling en fabricage van onze producten tot aan onze after sales. De uitdagingen van vandaag en morgen gaan we niet uit de weg maar pakken we op. De alsmaar groeiende vraag om duurzame ideeën, om minder energieverbruik, beantwoorden we met oplossingen en daadkracht. Wie nu en in de toekomst aan het bouwen of renoveren van een binnenruimte begint, overweegt geen alternatieven maar denkt zeker aan Gyproc.
Gyproc in de consumentenmarkt
Gyproc voor de consumentenmarkt staat voor:
Gemak & Resultaat
Dat bieden we door superieure producten te leveren met een duidelijke beschrijving. Daarbij zijn we toegankelijk en bieden actieve ondersteuning met onze Gyproc Helpdesk.
Gyproc is het oude Rigips van vroeger. Door een aantal overnames, van Rigips naar BPB in 1987, de samenvoeging van Gyproc en Rigips in 2003 en de overname in 2005 door Saint-Gobain: marktleider en de grootste bouwmaterialen leverancier van de wereld. De naam Gyproc is in Nederland gebleven. In andere landen herken je Gyproc aan het logo, dat wereldwijd hetzelfde is of aan de naam, Britisch Gypsum (Verenigd Koninkrijk), Placo (Frankrijk), Rigips (Duitsland).